معرفی درست محصولات، عاملی مهم در دیده‌شدن است

مدیرعامل فروشگاه شادزی، به ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات و بازاریابی دهان به دهان اشاره کرد.

به گزارش انجمن صف؛ علی مقامی مدیرعامل فروشگاه شادزی در تهران، درباره اثرات بازی‌های فکری طی چندین سال فعالیت خود، با خبرنگار ما به گفتگو پرداخت. متن این گفت‌وگو به شرح زیر است:

فروشگاه شما در کدام شهر است و از چه سالی وارد حوزه صنایع فرهنگی شده‌اید؟

فقط یک فروشگاه در تهران داریم و از سال 95 شروع به فعالیت کرده‌ایم.

به چه دلیل این حوزه را برای فعالیت انتخاب کردید و تمرکز شما روی کدام کالای فرهنگی است؟

در ابتدا جنبه فرهنگی این حوزه برای ما حائز اهمیت بود و در وحله بعدی تاثیری که بازی‌های فکری بر روی ذهن و زندگی بچه‌ها می‌گذارد. از جمله تاثیراتی که بازی‌های فکری دارند کمک به حل مسئله، دوری از آلزایمر و تقویت حافظه کوتاه‌مدت است و به همین دلایل، تمرکز ما بر روی بازی‌های فکری و لوازم‌التحریر است.

آیا از برند خاصی استفاده می‌کنید؟

همه محصولات ما از برندهای باکیفیت ایرانی است.

از چه شیوه‌ی خلاقانه‌ای در فروشگاه‌ خود بهره می‌برید؟

ما در این‌جا میز بازی داریم که برای توضیح بازی به مشتریان است و می‌توانند بعد از بازی‌کردن اگر مایل بودند، بازی را خریداری نمایند. ما در فروشگاه شادزی، برای گروه سنی 9 ماه تا 99 سال بازی داریم. چیدمان به این صورت است که از گروه سنی‌ 9 ماه تا 5 سال در یک ردیف و از 5 سال تا 99 سال در طبقات مختلف مرتب شده‌اند.

طبق سابقه فعالیت‌تان در این حوزه، شما چه عواملی را در رشد یا کاهش فروش محصولات تاثیرگذارتر می‌دانید؟

در هر فعالیتی معرفی درست، باعث دیده‌شدن و رشد آن می‌شود. ما برای مشتریانی که تمایل به خرید آنلاین دارند، توضیح بازی و همچنین نمونه باز محصول را در قالب فیلم و عکس در کانال تلگرام و ایتا بارگذاری می‌کنیم تا با اطمینان خاطر خرید انجام دهند و در خرید حضوری هم معرفی به صورت فیزیکی انجام می‌شود.

شما با چه چالش‌هایی در این حوزه روبه‌رو هستید؟

تبلیغات رسانه‌ای در خصوص بازی‌های فکری بسیار کم است. یک‌سری از شرکت‌ها مثل شرکت هوپا، تبلیغ کردند ولی دوره‌ای بود؛ درواقع تبلیغات ما اصطلاحا بازاریابی دهان به دهان است و ما به فکر معرفی بیش‌تر محصولات‌مان هستیم.

نظر شما در مورد برگزاری نمایشگاه چیست؟

اگر نمایشگاه در نقاط مختلف کشور برگزار شود و همکاران از جنبه فرهنگی آن به نمایشگاه نگاه کنند نه صرفا مالی، هم‌چنین دسترسی مردم نیز راحت باشد، اثرات مثبتی به همراه دارد؛ مردم نیز با محصولات و فعالیت‌ها بیش‌تر آشنا می‌شوند که خود، نوعی تبلیغ خوب است.

سیاست‌های حاکمیت و دولت در توجه به صنایع فرهنگی در سال‌های اخیر افزایش یافته است، آیا شاهد این تغییر رویکرد هستید؟

تاثیرات رسانه بر ذهن مردم بسیار زیاد است و بعضی از تاثیراتی که گذاشته‌است، درست نیست و ما فروشنده‌ها هستیم که باید به شیوه خودمان تاثیرگذار باشیم.

شما به چه میزان با انجمن صف و فعالیت‌هایش آشنا هستید؟

خیلی آشنا نیستم و فقط در جریان رویداد ” رویای هم‌بازیت را بساز” بودم که برخلاف تصور، مردم استقبال خوبی داشتند و خیلی به‌دنبال کارت‌های تخفیف نبودند؛ بیشتر تمایل داشتند که به هم‌نوع خودشان کمک کنند و همچنان پیگیر برگزاری مجدد آن هستند.