شناسایی فعالان صنایع فرهنگی در دوران کرونا با اجرای یک طرح استارت‌ آپی / مهین بابایی: اقتصاد مبتنی بر صنایع فرهنگی را در دوران کرونا جدی بگیریم

مدیر اجرایی مجمع صنایع فرهنگی ایران از اجرای جدیدترین طرح شتاب‌دهنده سبک زندگی اسلامی با همکاری انجمن عرضه‌کنندگان صنایع فرهنگی ایران خبر داد.

مهین بابایی مدیر اجرایی مجمع صنایع فرهنگی ایران و دبیر اجرایی انجمن صنفی عرضه‌کنندگان صنایع فرهنگی ایران درباره جدیدترین طرح شتاب‌دهنده سبک زندگی اسلامی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این طرح با عنوان “آینه” و باهدف شناسایی فعالان صنایع فرهنگی در دوران کرونا شکل گرفته است و تلاش کردیم در قالب رایزنی با مجامع فعال در حوزه صنایع فرهنگی، مشارکت این افراد را در طرح مذکور جلب کنیم.

او با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا، ضربه مهلکی را به فعالان عرصه فرهنگ و هنر وارد ساخته است اظهار داشت: در چنین شرایطی نمی‌توان موضعی بی‌تفاوت داشت و لازم است با ارائه ایده‌های قابل‌اجرا و راهبردی، تلاش کرد تا ضمن کاهش آسیب‌ها، به دنبال راه‌حل‌های جایگزین برای تداوم فعالیت‌ها اتخاذ کرد.

بابایی، پوشاک ایرانی، کالای حجاب و صنایع‌دستی را از مهم‌ترین کالاهای فرهنگی برشمرد و افزود: شناسایی، جذب و حمایت افراد آسیب‌دیده در حوزه‌های گوناگون را وظیفه خود می‌دانیم و در مجمع صنایع فرهنگی ایران برآنیم تا از مسیر این فراخوان، ضمن شناسایی افراد آسیب‌دیده، ظرفیت‌های موجود در هر بخش را به یکدیگر پیوند زده و تلاش کنیم فضایی تعاملی میان هنرمندان آسیب‌دیده و سایر بخش‌های اقتصادی ایجاد کنیم.

مدیر اجرایی مجمع صنایع فرهنگی ایران تصریح کرد: باید اقتصاد مبتنی بر صنایع فرهنگی را در دوران کرونا جدی بگیریم و در این راستا عرضه‌کنندگان صنایع فرهنگی که پس از شیوع ویروس کرونا به‌شدت متضرر شد‌ه‌اند را مورد حمایت مادی و معنوی قرار دهیم.

بابایی از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اجرای چنین طرح‌هایی خبر داد و گفت: ما می‌خواهیم با حمایت از تولیدکنندگان به حمایت از کالای ایرانی کمک کنیم و بین تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان شبکه‌سازی انجام بدهیم.

در ادامه، پوستر فراخوان رویداد “آینه” با ذکر جزئیات طرح و بخش‌های آن جهت کسب اطلاعات بیشتر منتشر می‌شود: