جلسه انجمن صف با انجمن تئاتر کودک و نوجوان

دبیر انجمن عرضه‌کنندگان صنایع‌فرهنگی (صف) به توضیح و تشریح فعالیت‌های پردیس کودک برج میلاد تهران پرداختند و گفتند: : بخش‌های بازیکده، فروشگاه بازیمون، نمایشگاه و برنامه‌هایی که بر روی صحنه رفتند جز پر مخاطب‌ترین بخش‌ها بوده‌اند.

خانم بابائی دبیر انجمن صف (توزیع‌کنندگان صنایع‌فرهنگی) در تشریح فعالیت‌های پردیس کودک در برج میلاد فرمودند: این پردیس کودک متشکل از یک سری برنامه‌های فرهنگی به همراه بخش‌های فروشگاهی و نمایشگاهی است که با همکاری خانه‌خلاق‌ونوآوری ایلسا، شهرداری تهران، برج میلاد تهران و در بخش عرضه و فروشگاهی با همکاری انجمن عرضه‌کنندگان صنایع‌فرهنگی(صف) و مجموعه بازیمون در حال برگزاری است.

وی در معرفی بخش‌های پردیس کودک افزود: در بخش فروشگاهی تمام محصولات عرضه شده تولید داخل هستند و ما برای انتخاب این محصولات به شدت دقت کردیم که از کاراکترهای مناسب برخوردار بوده و جلوه‌ای از ایرانی بودن را با خود همراه داشته باشند. البته بخش فروشگاهی‌ما توسط مجموعه بسیارخوب بازیمون اداره می‌شود.

بابائی در بیان بخش نمایشگاهی گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای ایران در زمینه اسباب‌بازی به نمایش گذاشته شده و همچنین آماری از صنعت اسباب‌بازی به صورت بین‌المللی و جهانی عرضه می‌شود. در ادامه به بیان وضعیت اسباب‌بازی در ایران پرداخته و راه‌های رسیدن به وضع مطلوب در این صنعت را ارائه می‌دهیم. این بخش توسط دو هرمند در حیطه کودک به نام‌های خاله ستاره و عمو خندون به صورت تأتر مانند برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این دو عزیز روی صحنه رفته و مخاطبان را به بازدید از نمایشگاه‌ دعوت می‌کنند و سپس در بخش‌های مختلف نمایشگاهی به بیان تاثیر کاراکتر، اسباب‌بازی مناسب و حتی نامناسب بر روی کودک صحبت می کنند، بدین صورت که اتاق اول به بیان آمار اسباب‌بازی در جهان پرداخته و در اتاق دوم به تشریح آثار مخرب کارکترهای نامطلوب می‌پردازند و در اتاق آخر به سیاست‌های کلان کاراکترهای محبوب بین‌المللی و اثرات آن بر کودکان صحبت می‌شود. و در آخر نمایشگاه خانواده‌ها می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را یادداشت نمایند.

خانم بابائی در رابطه با بازخورد بازدیدکنندگان از نمایشگاه گفت: خانواده‌ها به عنوان مخاطب اصلی این نمایشگاه با هر بینش و نگرشی بسبار نگران فرزندانشان در مواجه با کارکترهای نامطلوب غیرایرانی بودند و از اینکه این موضوع از دغدغه‌های ما است بسیار خرسند شدند، البته خود خانواده‌ها هم به‌دنبال اصلاح وضع موجود بودند و می‌خواستند که اسباب‌بازی و پویانمایی‌هایی با کارکتر مناسب در اختیار کودکانشان قرار گیرد.

او در ادامه گفت: یکی از بخش‌های مهم پردیس کودک برج میلاد تهران، مشاوره رایگان در حوزه کودک و نوجوان است که بر عهده جناب آقای دکتر نوایی می‌باشد و خانواده‌ها می‌توانند در رابطه با دغدغه‌هایشان صحبت و پاسخ سوالاتشان را دریافت کنند.

دبیر انجمن صف گفت: بخش بسیار جذاب این پردیس، بازیکده آن است و به این صورت می‌باشد که هر شب یک سری بازی مناسب فکری ایرانی در بازیکده توسط یک تیم، به صورت لیگ برگزار می‌شود و هر شب به برنده‌ها جایزه دو میلیون تومانی تعلق می‌گیرد. این بخش بسیار مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته و هدف اصلی بازیکده این است که بازی را به عنوان یک بخش آموزشی، تربیتی و تفریحی سالم به خانواده‌ها ارائه کند.

هر شب برنامه‌های جذابی بر روی صحنه پردیس کودک اجرا می‌شود که خانم بابائی در تشریح آن گفت: از برنامه‌هایی که هر شب روی صحنه می‌رود می‌توان به سخنرانی آقای دکتر عزیزی اشاره کرد که در مورد کودکان، شخصیت و روحیات آنها با خانواده‌ها صحبت می‌کنند و به بررسی تأثیرات روابط والدین با یکدیگر بر کودکان می‌پردازند.

او گفت: از دیگر برنامه‌های جذاب هر شب حضور عروسک محبوب مل‌مل است که از بخش‌های بسیار مفرح  شب‌های پردیس می‌باشد. همچنین بازی مافیا توسط خانواده‌ها و سایر افراد با هر سنی برگزار می‌شود. در آخر هم برنامه شاهنامه‌خوانی را داریم که مورد استقبال خانواده‌ها قرارگرفته است.

سپس خانم بابائی پویش رویای هم‌بازیت رو بساز را معرفی کرد و گفت: این پویش هر شب روی صحنه به خانواده‌ها معرفی می‌شود و مردم اسباب‌بازی‌های نو و دست‌دوم خودشان را اهدا می‌کنند تا این هدایا توسط پویش بدست کودکان نیازمند برسد. فقط در یکی از شب‌ها توسط خیرین حدود هفت میلیون تومان به این پویش کمک نقدی صورت گرفت.

بابائی گفت: بخش‌های بازیکده، فروشگاه بازیمون، نمایشگاه و برنامه‌هایی که بر روی صحنه رفتند جز پر مخاطب‌ترین بخش‌ها بوده‌اند و شب‌های پنجشنبه و جمعه و همچنین روزهای تعطیل از شلوغ‌ترین زمان‌های پردیس هستند که تا حدود 400 بازدیدکننده در روز می‌رسد.

گفتنی است که پردیس کودک در برج میلاد تهران از عید نوروز فعالیت خود را آغاز کرده و تا عید سعید فطر ادامه دارد همچنین مهلت شرکت در پویش رویای هم‌بازیت را بساز نیز تا پایان ماه مبارک رمضان می‌باشد.